|
Toets ENTER om te zoeken
Jouw wereld in beeld
De mentale kater: je kut voelen om alle beschamend...
Hierom zou je meer aandacht aan je kleding moeten ...
Hoe komt het dat het weer zo’n grote invloed op ...
‘s Werelds duurste tosti laat zien dat je alles ...
Het Zwitsers gevecht van de alpenhoorns: gaat de 1...
Zo kun je het festivalseizoen langer vasthouden (w...
De 100 meest veelbelovende jongeren van Nederland
Volg Lace Up:
Foto: Instagram/ Morleysmotivation
Meisje valt binnen één jaar 30 kilo af en is nu personal trainer
Waarom jij dit moet checken
Ze geeft jou tien tips om ook in shape te komen.

Ben jij ook wel eens onzeker over je lichaam of over je gewicht? Dan ben je niet de enige. De Ierse Melissa Morley strugglede hier ook dagelijks mee, totdat ze besloot om het roer om te gooien.

Lees ook: Vijf tips om dit jaar in shape te komen

Na haar diploma-uitreiking besloot ze om het leven helemaal anders aan te pakken. Ze begon met het maken van haar eigen maaltijd- en bewegingsplan. Doordat ze zich altijd aan dit plan heeft gehouden, heeft de Ierse bikkel haar doelen bereikt. Ze is in één jaar tijd al tientallen kilo’s afgevallen én werkt ze als personal trainer!

Haar geheim

Melissa inspireert nu duizenden meiden met haar Morley Motivation fitness blog. En om anderen nog een extra zetje in de goede richting te geven, heeft Melissa haar geheime afvalmethode bekend gemaakt.

Dit zijn haar tien tips om de kilootjes er af te laten vliegen:

1. Zet de knop om

Het geheim van een succesvolle reis naar een gezond leven, begint in je hoofd. Je moet eerst de knop naar verandering omzetten om stappen te kunnen maken. Je moet het écht willen, want de reis naar een nieuw en gezond leven is niet makkelijk. Het is vallen en opstaan.

2. Maak foto’s tijdens het proces

Alright! Het is je gelukt om je gedachten helemaal om te zetten. Dan is het nu tijd voor foto’s, foto’s en meer foto’s! Tijdens het proces gaat je lichaam veel veranderen, maar het duurt een tijdje voordat je dat zelf ziet. Verzamel of maak een paar foto’s van de oude jij en plak deze op een plek in je huis. Maak na een paar weken nieuwe foto’s en hang deze na de oude. Dit gaat je helpen als de weegschaal niet mee werkt. De weegschaal geeft je nog niet het gewenste resultaat, maar dat is op de foto’s wel te zien.

3. Stel kleine doelen voor jezelf

Als je het doel stelt om gewoon zoveel mogelijk gewicht te verliezen, ga je het niet redden. Als je kleine doelen voor jezelf stelt, kom je uiteindelijk bij je einddoel terecht.

4. Pak slechte gewoontes aan

Vervang eerst een paar slechte gewoontes voor nieuwe goede gewoontes. Als deze eenmaal in je systeem zitten ga je verder en doe je dit met een paar andere slechte gewoontjes. Op deze manier leer je jezelf gemakkelijker een nieuwe lifestyle aan, dan wanneer je in één keer een switch maakt.

5. Zoek een sport buddy

Het is veel makkelijker om je ergens toe te zetten, als je het met iemand samen doet. Vraag je broer, zusje, ouders of vrienden en spreek een vaste tijd met elkaar af. Begin bijvoorbeeld samen met wandelen en bouw dit binnen enkele weken uit tot joggen.

6. Maaltijdvoorbereiding

Het is een hele uitdaging om jezelf nieuwe eetgewoontes aan te leren, laat staan om inspiratie te vinden! Het is daarom een goed idee om vooraf te plannen wat je gaat eten. Maak een weekoverzicht voor jezelf. Op deze manier kom je ook nooit in tijdnood, en dus geen excuus om even een snelle hap te halen.

7. Kies een sport of oefening die je leuk vindt

Als je de sportschool na twee dagen al zat bent, stop daar dan mee. Dit is jouw leven en je hebt de keuze hoe je je tijd doorbrengt. Je hoeft geen uren te verspillen aan iets wat je niet leuk vindt, maar kies voor iets leuks. Kijk naar je omgeving. Aan welke sport doen zij? Zijn er sportverenigingen in de buurt?

Lees ook: De beste adviezen van 5 mensen die meer dan 30kg zijn afgevallen

Met het overslaan van maaltijden ga je geen gewicht verliezen. Houd je aan zes vaste maaltijden per dag. Dit zijn maaltijden met gezonde koolhydraten, eiwitten en goede vetten.

9. Drink meer water

Stel jezelf het doel om twee liter water per dag te drinken. Als je honger hebt kan dit vaak worden verminderd met het drinken van water. Zorg ervoor dat je altijd een flesje bij de hand hebt.

10. Geniet ervan

Het kan een half jaar duren, een jaar of langer, maar stop nooit voordat je doel bereikt is. Geniet van het gevoel om weer controle over je lichaam te krijgen, meer energie te hebben en kleding te dragen die je leuk vindt. Je lichaam is niet langer meer je vijand.

Meer van dit soort artikelen? Like ons dan nu!
Deel dit!
Je email is verstuurd!
Meer lifestyle op
Logo002



Lace Up, girl. Get out there and make things happen
Powered by: