|
Toets ENTER om te zoeken
Jouw wereld in beeld
Wat moet je eigenlijk doen bij een aardbeving?
Wat gebeurt er met je lichaam als je stopt met alc...
Hoe moeilijk is het om je boterham te verdienen me...
Zo kweken ze ‘s werelds pittigste peper
Hoe deze zoon een chatbot van zijn stervende vader...
Het laatste interview van overleden Linkin Park za...
De 100 meest veelbelovende jongeren van Nederland
Volg Lace Up:
Foto: Unsplash
5 manieren om mindfullnes in je dagelijkse routine toe te passen
Waarom jij dit moet checken
Soms kunnen deze kleine dingetjes net het verschil maken.

Tegenwoordig is het nogal lastig om helemaal tot jezelf te kunnen komen. De technologie is overal en je wilt altijd en overal bereikbaar kunnen zijn. Hier doe je waarschijnlijk dan ook volop aan mee door de hele dag je smartphone in de gaten te houden. Je hoeft je hier niet schuldig over te voelen, we doen het allemaal…

Toch kan dit voor best wel wat stress zorgen. Je moet nog van alles doen, maar je vindt je telefoon weer eens belangrijker. En daardoor krijg jij je werk simpelweg gewoon niet af. Het is best wel eens fijn om soms wat rust voor jezelf te creëren door wat mindfullnes oefeningen te doen bijvoorbeeld, klinkt een beetje zweverig, maar dat hoeft het helemaal niet te zijn. Het is wel zo handig om hier dan ook echt de tijd voor te nemen natuurlijk. En daarom: 5 tips om dit in je dagelijkse routine toe te passen.

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

1. Beeld je wat positieve dingen in bij het opstaan

Het is zo makkelijk om direct naar je telefoon te grijpen als je wakker wordt, maar probeer dit eens te veranderen. Sluit je ogen even (wel even ervoor zorgen dat je niet direct weer in slaap valt) en beeld je wat positieve dingen in. Denk bijvoorbeeld aan hoe je dag er zo goed mogelijk uit kan komen te zien en zeg tegen jezelf dat dit een productieve dag gaat worden.

2. Geef je gedachten de aandacht

Er gaan dagelijks duizenden gedachten door je hoofd. Meestal gaat dit zelfs zo snel dat je er niet eens bij stilstaat wat er allemaal doorheen gaat. Probeer hier af en toe juist wel te doen! Luister eens naar de gedachten die allemaal door je hoofd vliegen en dwing jezelf om in het ‘nu’ te denken.

3. Waardeer wat je hebt

Het is heel makkelijk om aan dingen te denken die je graag wilt hebben en niet hebt. Maar probeer eens af en toe stil te staan bij de dingen die je juist wel hebt. Houd daarbij in je achterhoofd dat er altijd mensen zijn die veel minder hebben dan dat jij hebt.

4. Ga eens wandelen zonder je telefoon

Omdat we altijd maar in contact willen blijven de hele dag door, stress je hem waarschijnlijk best wel als je erachter komt dat je je telefoon thuis hebt laten liggen. Dat doen we allemaal. Toch is het wel goed om zo nu en dan eens de deur uit te gaan zonder telefoon en extra aandacht aan de dingen die je buiten ziet.

5. Probeer iedere dag iemand te helpen

Hiermee bedoel ik niet dat je elke dag iets groots moet gaan doen voor iemand anders, maar het is wel eens goed om wat meer stil te staan bij andere mensen. Lach eens wat vaker naar vreemden, groet de buren of geef iemand een compliment. De ander zal zich hier beter door voelen, maar jijzelf uiteindelijk ook.

Meer van dit soort artikelen? Like ons dan nu!
Deel dit!
Je email is verstuurd!
Meer lifestyle op
Logo002



Lace Up, girl. Get out there and make things happen
Powered by: